Gyllene

2012-11-03 @ 13:14:01

Tro det eller ej, men en av mina favoritplatser är faktiskt min mammas garderob.
Jag brukar jämföra det med garderoben från Narnia, man letar sig längst in där man
hittar något helt fantastikt. Jag vet inte hur många gånger jag letat igenom samma
garderob, dörr nummer tre, men varenda gång hittar jag något nytt. Mina senaste upptäckter
ser ni på bilderna ovan. En burk i metall, ett armband, ett trasigt örhänge utan partner och en
ballerina brosch. Allt är över 20 år gammalt och jag kan ärligt talat inte förstå hur man kan
lägga de här sakerna längst in i ett skåp.
 
Nästan 70 % av sakerna (gamla glasögon, brev, bow ties som min morfar tydligen var helt
galen i och smycken, främst smycken) har tillhört min mormor och morfar som båda dog innan
jag föddes vilket får dem att stiga i värde, sentimentalt värde i alla fall. De resterande 30 % är
grejer mamma köpt när hon varit ute och rest som yngre.
Jag skulle nog aldrig byta min Narnia portal mot något annat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0